17 Haziran 2012 Pazar

Taşkent Fuarındaki Sahte Danışman

2008 sonbaharında Taşkent'te bir fuara şirketimiz katılmıştı.  Bu fuarda karşılaştığım enteresan bir durumu paylaşmak isterim.  Bir gün 60 yaşlarında, takım elbiseli bir amca geldi.  Kartviziti fotokopi ile çoğaltılmış, siyah beyaz bir kağıttı. Üzerinde ünvan olarak danışman yazıyordu. Bir saate yakın oturdu.  Oradan buradan konuştu.  Bol bol yedi, içti. Ve konuya girmeden gitti.  Neden geldiğini, ne istediğini anlayamadık.

Ertesi gün tekrar gelmez mi?  Israrla benim devletin çok kilit noktalarında yakınlarım var.  Ne ihtiyacınız varsa size büyük bağlantılar gerçekleştirebilirim:  Enerji, pamuk, ne olursa diyor.  Biz ise adamı uzaklaştıramıyoruz.  Bir arkadaşını görüpte ayağa kalktığında emrivaki yaptım:  “çantanızı unuttunuz” diye çantasını verdim, gönderdim.  Amca bana bayağı bozuldu.

Sonra konuştuğumuz bir katılımcı firma da ise, aynı amcanın firmanın Alman müdürünü otelin lobisinde esir alacak kadar işi ileriye götürdüğünü öğrendim.  Fuarda bizim gibi tanıştığı firmanın Alman müdürünü, kaldığı otelin lobisinde beklemiş, karşılaşınca da 30-35 dakika ayaküstü size danışmanlık vereyim, devlet ile bağlantılarınızı yöneteyim vs demiş.

Bu fuarda beni hayretlere düşüren ise, fakir insanların bolluğu idi.  Neredeyse bedava diye çöpleri toplayıp gideceklerdi.  Katalog veya broşür isteyenlerden bir kısmı sadece torba ve kağıt peşinde idi.  Eğer çukulata veya içecek ikramını ortada bırakırsanız, beş dakika içinde tüketiliyordu.  Fuar yetkilileri ie bu durumu paylaştığımda halkın ziyaretini bir noktaya kadar engelliyebildiklerini, ilk iki gün sadece profösyönel ziyaretçi aldıklarını ama son gün halka da izin vermek istediklerini anlattı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder