10 Nisan 2012 Salı

Kazakistan: Turistik

Kazakistan’a 2006 yılından itibaren düzenli şekilde gittim.  Sadece Almaata değil, Şimkent’i de gördüm. Ülke coğrafi olarak çok büyük.  Örneğin Almaata’dan Şimkent’e 2 saate yakın bir uçuşla gidilebiliyor.  Araba ile 10 saate yakın zahmetli bir yolculuk lazım.  Başkent Astana ise, yine Almaata’dan yanılmıyorsam 1.5 saatlik bir uçuş mesafesinde.  Air Astana Avrupa standartlarında modern bir havayolu.  Kazakistan içinde şehirlerarası Air Astana ile seyahat edilebilir.  Araba ile gezilecek bir ülke değil.
Ülkenin önemli bir kısmı ise çöl, yani yaşanılabilir değil.  Ancak doğa muhteşem.  Almaata zaten hemen dağların dibinde.  Bu dağlarda kış sporları, avcılık, dağcılık gibi sporlar yapılıyor.  2010 kış olimpiyatları Kazakistan’da düzenlendi.  Yaz kış avcılık yapılıyor.  Özel uçakları ile birçok zenginin Almaata’ya gelip gittiklerini duydum.  Yine muhteşem nehirlerinden hem balık avlanıyor, hem de rafting gibi su sporları yapılıyor.  Almaata havalimanına indiğinizde, dikkatinizi çekecek ilk şeylerden biri havalimanında park etmiş özel jetlerin fazlalığı olacaktır.

Caddeler pahalı araçlar ile dolu.  Global trendlere paralel olarak cipler ön planda.  Ancak araç fiyatları ucuz olduğu için, çok trafik var.  Hem sağ hem sol direksiyonlu arabaları trafikte görebilmek mümkün. Bir kısmı yeni iken, çoğu ikinci el, yurtdışından ithal edilmiş nispeten eski arabalar.
Kazakistan’da tadılabilecek yerel tadlar arasında Kımız (at sütünden yapılıyor) ve beş parmak adı verilen et yemeğinde, at eti sayılabilir.  Deve sütüne ise Şubat deniyor.  Kazaklar yaylalarda, kabileler olarak çadırlarda yaşayan, göçebe bir topluluk sayılıyor.  Sovyetler döneminde şehirleşmiş.  Ancak Kazak ile at arasındaki bağ devam ediyor.  Ben Kazak’ların araba meraklarını eski dönemden geldiğini hissediyorum.  Kımız tipik bir kahvaltı.  Şimkent’te sadece kahvaltı için kımız ve börek satan lokantalar görmüştüm.  Kımız içip midesini bozan Avrupalı arkaşlarım vardı.  Ama ben içtim, beğendim ve problem yaşamadım.   Tadı biraz acımsı ve bana ekşimsi ayranı hatırlattı.

Almaata’da gezilebilecek ve yemek yenilebilecek güzel yerlerden bir tanesi dağ yamacındaki Tay tesisleri.  Burada Kazak (geleneksel çadır içinde), Gürcü, Rus gibi değişik mutfakları denemek mümkün.  Yolda giderken sağlı sollu görkemli malikaneleri görebilirsiniz.  Aynı zamanda bu yol üzerinde şaşlık kebabı yiyebileceğiniz lokantalarda var.  Tam olmasa da bizim Bolu dağındaki lokantaları andırıyor.

Almaata’da güzel bir Rus lokantası da Medved, Rusça’da ayı anlamına geliyor.  Nispeten merkezi bir yerde olan Medved, geleneksel Rus yemeklerini güzel bir atmosferde sunuyor.  Şehrin en güzel Özbek lokantasının adı ise Alaşau.  Özbek patronun bir de Taşkent’te lokantası var, Semerkand isminde.

Şehrin bir başka güzel noktası, Otel Kazakistanın yanından teleferik ile çıkabileceğiniz Otağ Tepe.  Buradan şehre tepeden bakmak mümkün. Park içinde vakit geçirip, lokantasında güzel bir yemek yiyebilirsiniz. 

Zaman içinde Almaata’da da oldukça gelişti.  Yolları yenilendi.  Caddeler iyileştirildi.  Modern bina ve oteller yapıldı.  Benim sık sık kaldığım otellerin başında Otel Kazakistan mevcut.  Ama başta Ankara Intercontinental, Rixos, Mariott olmak üzere bir çok lüks otelde var.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder