8 Nisan 2012 Pazar

Orta Asya’da Türklerin Cinsel Açılımı

Bu notları yazdığım günlerde, ülkemizde açılım kelimesi oldukça popüler:  Demokratik açılım gibi.  Bu vesile ile bahsedeceğim konuya yukarıdaki başlığı atmam uygun geldi bana.  Tüm Orta Asya ülkelerini ve kızların güzellikleri ile meşhur Romanya, Rusya gibi ülkeleri hem iş, hem de turist olarak gördüm.  Rusya’ya bir keresinden beraber gittiğim eşim şaka yolu ile “bundan sonra Rusya’ya bensiz seyahat etmen yasak” tepkisini vermişti.  Arkadaşlarımda benimle dalga geçmişti “oğlum Rusya’ya eşinle gidilir mi diye”.  Aşağıda anlatacaklarım bir yargı veya eleştiriden çok, iş dünyası açısından bir geçeği yansıtmak.  Türk erkekleri, iş yapmak için geldikleri Orta Asya ülkelerinde karşılaştıkları serbest cinsel hayat karşısında kontrolü kaybedebiliyorlar. 

Taşkent’te Dedeman otelinde görev yapan Özbek bir taksi şöförü bu durumu şöyle özetlemişti:  “Abi, Türkiye’de kadın yok galiba, buraya gelen Türkler sapıtıyorlar”. 

Ben Bişkek’te, Güneydoğulu bir Türk işadamı ile öğle yemeğinde tanışmıştım.  Bu kişi ailesini memleketinde bırakmış.  Memlekette evinin alt katını medrese yapmış Kuran Kursu verdiriyormuş, dindar olduğu izlenimi veriyordu.  Anlattıkları “Bişkekte bir erkeğe altı kadın düşüyor, insan eti çok ucuz, özellikle Türk erkeklerinin peşinden koşuyorlar.  Ben kadına para vermem.  Bir gün biri gelir, öbür gün başkası”.  Ben dini görünüşü katı olan bu abimizin, dünya nimetlerine gösterdiği ilgiyi tezat olarak karşılamıştım.

Büyük bir Türk yatırımını ziyaret etmiş, operasyonun başındaki Türk müdür ile sohbet etmiştim.  Bu konu açıldığında, çok dertli olduğunu farkettim.  Türkiye’den proje esnasında çok ziyaret yapıldığını, iş performansının gece hayatı yüzünden aksamalara uğradığını anlattı.  Örneğin 50 yaşlarında evli ve çocuk sahibi bir mühendis, bir senelik çalışma süresi bitince Türkiye’ye dönmeyip, ülkede sevgilisi ile yaşamaya başlıyor.  Eşinden boşanıyor, ama işsiz kaldığı için ekonomik zorluğa düşüyor.  Sevgilisi terk ediyor, Türkiye’ye dönecek parası kalmayınca, o şehirde yaşayan Türkler para toplayıp, borçlarını kapatıyorlar, Türkiye’ye gönderiyorlar.

Shymkent Kazakistan’da yaşayan Türk arkadaşımdan duyduğum hikaye:  İmam olarak gelip, imamlığı ve Türk eşini bırakan olmuş:  Sebep gece hayatı.

Orta Asya'nın farklı şehirlerindeki gece klüplerinde, oranın müdavimi Türk işadamlarını görmek şaşırtıcı olmaz. Beni her zaman şaşırtan, Türkiye'de normal ve mütevazi hayat sürdüren arkadaşların, bir gecede yüzlerce dolarları nasıl bu kadar saçabildikleri olmuştur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder